unnamed
HubSpot: Implementering og onboarding

Fra Excel-ark til datadrevet salg med HubSpot

Mindweiss havde egentlig tidligere prøvet kræfter med et CRM-system for at strukturere deres salgsprocesser. Desværre kom de aldrig helt i gang med at bruge systemet optimalt, og arbejdsgangen endte med så småt at vende tilbage til manuelle Excel-ark samt salg baseret på mavefornemmelser og netværk.

Heldigvis gav de det et skud mere, og med HubSpot har de nu fået den struktur og den datadrevne tilgang, de søgte. Vi hjalp dem med implementering og onboarding.

"Vi oplevede fra starten, at Itch ikke bare var en leverandør, men en partner, der forstod vores forretning og stillede de rigtige spørgsmål. Vi har været ufatteligt trygge i processen."
Ole Weiss
Ole Weiss

Founder

Fra netværkssalg og regneark til struktur og indsigt

Mindweiss hjælper virksomheder i hele Norden med lederudvikling og rekruttering. Netop rekruttering fylder i dag en stor del af forretningen – og er ofte indgangen til at styrke virksomheders ledere på længere sigt.

Men selvom Mindweiss er eksperter i at udvikle andre, manglede de selv et redskab til at få struktur på deres egen salgsindsats.

Ole Weiss, grundlægger af Mindweiss, og Marc Dulong, Managing Partner i Mindweiss, fortæller:

”Vi styrede meget af vores salg gennem netværk og Excel-ark. Det gav ikke det fulde overblik, og vi kunne mærke, at det var nødvendigt at få en mere struktureret tilgang, når virksomheden voksede.”

Valget faldt hurtigt på HubSpot – og Itch som partner

Da Mindweiss begyndte at se sig om efter et CRM-system, var valget af HubSpot oplagt.

Platformen kunne samle alt ét sted – men lige så vigtigt var det at finde en samarbejdspartner, der kunne hjælpe med at implementere systemet og skabe reel værdi.

”Marc og jeg tog kontakt til HubSpot, og de pegede os i retning af Itch. Det var et rigtig godt match. Vi oplevede fra starten, at Itch ikke bare var en leverandør, men en partner, der forstod vores forretning og stillede de rigtige spørgsmål på en behagelig måde. Vi har været ufatteligt trygge i processen,” siger Ole Weiss.

itch-konto-hubspot-miljoebillede

Fra lowtech og mavefornemmelser til strategi og datadrevet beslutningstagning

Onboarding-processen startede med det basale: at få HubSpot sat op og få medarbejderne til at bruge det. Siden er samarbejdet vokset til også at handle om strategi, forretningsudvikling og salgsprocesser.

”HubSpot har hjulpet os med at få overblik over vores pipeline og portefølje. Hvor vi før havde tingene på fornemmelsen, har vi i dag faktabaseret indsigt. Vi kan se, hvor vi har vundet og tabt, og det har både givet os selvtillid og energi,” fortæller Ole og Marc.

For Mindweiss er det et klart mål at blive mere datadrevne. Og her har Itch spillet en afgørende rolle:

”Vi er blevet holdt fast på både det operationelle i systemet og på det strategiske. Det gør, at vi hele tiden udvikler os og bruger HubSpot til at drive forretningen fremad,” lyder det fra Ole og Marc.

"Vi føler ikke, at vi bare er kunder. Vi er samarbejdspartnere. Itch er nærværende og engagerede – og vi kan mærke, at de investerer tid og energi i vores succes. Det betyder, at vi står meget stærkere i dag. Samarbejdet har virkelig været udbytterigt for os."
Ole Weiss
Ole Weiss

Founder

Et intuitivt system, der vokser med os

Med nye systemer er der altid en tilvænningsperiode – selv med en grundig onboarding. Da Ole, Marc og resten af deres team aldrig rigtig fik udnyttet deres tidligere CRM-system, og de sidenhen helt stoppede med at bruge det, var det vigtigt for dem, at deres nye system var let at bruge, og at det løbende kan tilpasses deres behov efterhånden, som de udvikler sig:

”HubSpot er faktisk ret intuitivt. Vi lærer hele tiden nye ting undervejs, og sammen med Itch har vi fået rettet og tilpasset systemet, så det passer ind i vores måde at arbejde på. Det gør, at vi kan udvikle os i takt med, at vi bliver mere datadrevne,” fortæller makkerparret. 

Et partnerskab, der skaber værdi

Samarbejdet mellem Mindweiss og Itch er præget af stor tillid og åbenhed. Ole Weiss og Marc Dulong oplever, at Itch fungerer som en sparringspartner, der både udfordrer og støtter:

”Vi føler ikke, at vi bare er kunder. Vi er samarbejdspartnere. Itch er nærværende og engagerede – og vi kan mærke, at de investerer tid og energi i vores succes. Det betyder, at vi står meget stærkere i dag og virkelig begynder at se værdien af vores investering i HubSpot. Samarbejdet har virkelig været udbytterigt for os.”

Om Mindweiss

Ansatte: 9
Grundlagt: 2001
Industri: HR, rekruttering og rådgivning

Mindweiss er et konsulenthus, der med mere end 20 års ergaring hjælper organisationer og virksomheder med rekruttering, lederrådgivning og -udvikling. Mindweiss blev grundlagt af Ole Weiss og er en del af Nordic People Group, som tilbyder en bred vifte af HR-relaterede ydelser, der dækker alle brancher. 

Besøg deres website →

Vil du også i gang med HubSpot?

Lad os tage et møde og se, om vi er den rette partner til at hjælpe dig mod større vækst med HubSpot og inbound marketing.

Book et møde