Itch Insights

Hvad er HubSpot?

      
Kapitel 1

Vækst din virksomhed med HubSpot

HubSpot er platformen, der styrker og vækster din virksomhed med et tungt fokus på inbound marketing, salg, service og CRM samlet ét sted. Med et hav af service-, salgs- og markedsføringsværktøjer er mulighederne med HubSpot mange. Du får her et indblik i, hvad HubSpot er, og hvordan det kan hjælpe din virksomhed.

     
Kapitel 2

Hvad er HubSpot?

HubSpot er kort sagt verdens største og førende automation platform inden for inbound marketing, salg, service, CMS og CRM. Med HubSpot får du adgang til stort set alle de værktøjer, du har behov for for at sikre en inbound-proces gennem hele virksomheden – lige fra marketing til salg og videre til service. Det betyder, du får komplet indsigt i dine leads og kunder på tværs af hele virksomheden.

Platformen kan anvendes til enkelte indsatser, som f.eks. din email marketing, annoncering eller automatiserede salgsmails, men HubSpot kommer først rigtig til sin ret og bidrager med sin enorme værdi, når du begynder at binde dine aktiviteter sammen og på den måde drager synergi på tværs af dine markedsførings- og salgsaktiviteter.

Få en kort introduktion af HubSpot med deres egne ord i videoen herunder.

HubSpot

All-in-one løsningen

HubSpot er på mange måder en all-in-one-løsning, der samler alle de nødvendige værktøjer, du har behov for i den daglige drift af din marketingsafdeling. Med et avanceret CRM-system og et tungt fokus på leads bindes din markedsføring desuden tæt sammen med salgsfunktionen, så din virksomhed får nemt ved at arbejde med overleveringen af leads (kundeemner) fra marketingafdelingen til salgsafdeling.

Denne proces kaldes inbound og kan eksemplificeres med nedenstående illustration, der viser nogle af de taktikker, der kan være en del af en inbound-stategi.

Kunderejsen

 

Ved at fokusere på et system, der tager udgangspunkt i kunderejsen mindsker du friktionen mellem marketing, salg og service.

Optimalt set kan din virksomhed dække alle dele ind i samme system, men det kan næsten virke utopisk. Derfor er det relevant at kigge på, om du oplever udfordringer med en eller flere af ovenstående punkter – og om HubSpot i så fald kan afhjælpe disse?

For at du kan tilpasse din HubSpot-løsning til dine behov, er den opdelt i fire forskellige forretningsområder med forskellige niveauer: Marketing, Sales, Service og Operations. Derudover er der også et CMS, hvor dit website kan inkorporeres i din nye vækstmaskine. Oven på alt dette er CRM, der er gratis og inkluderet i alle løsninger.

marketing-free

Marketing

Tiltræk værdifulde leads.

Marketing Hub hjælper dig med at skabe relevant content, tiltrække leads og modne dem, indtil de er salgsparate.

sales-illustration

Sales

Gør leads til kunder.

Sales Hub hjælper dig med at engagere potentielle købere, demonstrere værdien af dine ydelser og lukke dine aftaler.

service-hub-professional

Service

Gør kunder til ambassadører.

Service Hub hjælper dig med at løse kundernes udfordringer og levere en service, der får dine kunder til at tale godt om dig.

operations-hub-illustration-computers

Operations

Få dine systemer til at arbejde bedre sammen.

Operations Hub hjælper dig med at sammenslutte apps, automatisere processer og samle dine afdelinger omkring det samme datasæt.

Ovenstående findes som nævnt i forskellige niveauer (med undtagelse af Operations Hub).

  • Starter
  • Professional
  • Enterprise

Jo højere niveau, du ønsker, jo flere funktioner åbner du op for. Hvis du vil vide mere om, hvad du f.eks. får med Marketing Pro eller Sales Starter, kan du altid kontakte os eller læse mere på HubSpots eget products & service website.

Unytter du dit HubSpot? Download vores 10 quick wins til HubSpot 

Download 10 Quick Wins
    
Kapitel 3

Hvad består HubSpot af?

HubSpots omfattende CRM-platform giver dig adgang til alle de værktøjer, du skal bruge for at bygge og dyrke ekstraordinære kundeoplevelser, der får dit Flywheel til at køre endnu hurtigere rundt. Det bliver alt sammen drevet af den samme database, så alle i din virksomhed - Marketing, Sales, Service og Operations - arbejder med det samme datagrundlag. Det gør det muligt at lave overleveringer uden problemer mellem teams, hvilket betyder en endnu bedre oplevelse for dine kunder.

Her er noget af det værktøj, du får adgang til i HubSpot:

crm

HubSpot CRM

Med et fuldt integreret CRM-system får du det bedste overblik over dine leads. Organisér, mål og dyrk relationen med dine leads og kunder.


POPULÆRE VÆRKTØJER

 Dybe indsigter

✓ Følg adfærden af dine leads

✓ Leadscoring

marketinghub

HubSpot Marketing Hub

Med Marketing Hub får du samlet alle markedsføringsafdelingens aktiviteter ét sted med marketing automation, håndtering og måling.


POPULÆRE VÆRKTØJER

✓ Lead Generation

✓ Marketing Automation

✓ Data & Analytics

saleshub

HubSpot Sales Hub

Sales Hub giver dig dybe indsigter i dine leads og klæder dig bedre på til leadnurturing og til at lukke flere tilbud hurtigere.


POPULÆRE VÆRKTØJER

✓ Email Tracking

✓ Mødebooking

✓ Email automation

servicehub

HubSpot Service Hub

Styrk din kundeservice, og øg loyaliteten af dine kunder ved at være der for dem og give dem den bedste service.


POPULÆRE VÆRKTØJER

✓ Feedback-system

✓ Live Chat

✓ Fuldt support-system

Læs mere om hver enkelt HubSpot Hub

CRM-v3

 

Marketing-kunderejse-2

 

Sales-1

 

Service-1

 

 

CMS

 

operations-hub-980x608.png

 

Hubspot giver også andre fordele udenom systemet, der er værd at kende

PROFESSIONEL SERVICE

HubSpot Professional Services tilbyder en komplet serie af trænings- og rådgivningsmuligheder, der hjælper dig med at øge dine resultater med HubSpot. Hos Itch Marketing tilbyder vi dig alt fra gruppetræning til meget personlig 1:1 rådgivning med en inbound- eller teknisk ekspert.

IMPLEMENTERING

Hubspots implementeringsspecialister giver vejledning i den tekniske opsætning og den indledende opsætning af HubSpots platform og de tilhørende værktøjer.

AKADEMI

HubSpots akademi tilbyder gratis kurser om inbound marketing, inbound sales og HubSpots produkter. Du finder certificeringskurser, projekter, videoer, hjælpeartikler og mange andre former for uddannelsesmæssigt indhold.

Brug akademiet til at træne dig selv, dit team og for at styrke din virksomhed.

KUNDETILFREDSHED

En Customer Success Manager vil være din ressource til at skabe vækst gennem udviklingen af en inbound marketing strategi.

Vil du vide mere om, hvad Hubspot indeholder?

Download vores store guide, der fortæller dig om Hubspots platform og de elementer og værktøjer, som platformen tilbyder. Du bliver klogere på de enkelte muligheder og får en præsentation af, hvad hvert værktøj rent faktisk kan gøre for dig og din virksomhed. 

Download gratis gennemgang
HubSpot Growth platform
      
Kapitel 4

HubSpot og inbound marketing

HubSpots klare filosofi bygger på at følge det enkelte individ hele vejen igennem købsrejsen med en unik relation og unik kommunikation ved hjælp af buyer persona, buyer journey og ikke mindst marketing automation. Dette er også kaldet inbound marketing og adskiller sig fra traditionel markedsføring (outbound marketing) ved at have fokus på relevant og værdifuld vidensdeling snarere end salgsbudskaber om ens produkter.

Inbound marketing handler om at skabe værdifulde oplevelser, som har en positiv virkning på dine kunder og din forretning. Modsat outbound marketing behøver du ikke kæmpe for dine eksisterende og potentielle kunders opmærksomhed.

Ved at skabe indhold, der er designet til at adressere de problemer og de behov, som dine kunder har, tiltrækker du kvalificeret trafik og leads, som du kan bygge tillid og troværdighed op omkring, så de til sidst vælger din forretning. Du kan læse mere om inbound marketing her.

 

Fra tragt til Flywheel: Købsrejsen skal tænkes som en cirkulær proces

Flywheel-Continuous-Spin

 

Flywheelet er HubSpots version af den klassiske købstragt, men tilpasset til deres system for at forklare det momentum, du får, når du tilpasser hele din organisation til at levere en ekstraordinær kundeoplevelse.

Med Flywheelet bruger du dine kunders momentum til at skabe henvisninger og referencer og dermed skabe yderligere salg. Grundlæggende fortsætter din virksomhed med at spinne, når du tilpasser hele din organisation til at levere en ekstraordinær kundeoplevelse, og du producerer kontinuerligt tilfredse kunder.

Når du bruger inbound-tilgangen som dit fundament, med fokus på at tiltrække, engagere og tilfredsstille kunder, udvikler du konstant dit Flywheel, hvilket fører til en endnu bedre kundeoplevelse.

Du kan læse mere om Flywheelet her.

       

Få en HubSpot Demo

Vil du have en demo af HubSpot? Så kan du herunder booke et tidspunkt, som passer dig. Du må meget gerne beskrive hvilke portaler, du har interesse i, så vi kan give dig så relevant en demo som muligt.

Contributors:

Casper-Bjerg

Casper Bjerg

Partner

clara-ginnerup-scaled-e1623667098111

Clara Ginnerup

Content Specialist

Itch insights

Vores inbound & HubSpot blog

Hold dig opdateret med de nyeste trends og viden inden for inbound marketing, sales, service & HubSpot

10 HubSpot workflows alle B2B virksomheder har brug for

10 HubSpot workflows alle B2B virksomheder har brug for

01. juli 2021 15 min læsning
Den ultimative guide til SEO i 2021
SEO

Den ultimative guide til SEO i 2021

11. juni 2021 14 min læsning
Sådan får du salg og marketing til at tale sammen - fra et marketingperspektiv

Sådan får du salg og marketing til at tale sammen - fra et marketingperspektiv

31. maj 2021 7 min læsning