logo_master
Human Ressources

Inbound marketing & sales løfter væksten hos Master Danmark

Læs om, hvordan vi hjalp Master Danmark med at skabe sammenhæng mellem marketing og salg med inbound & HubSpot. Med en inbound-strategi øgede Master Danmark deres konverteringsrate fra leads til kunder til 35% – og skabte 324 leads direkte fra inbound marketing.

Det første år hjalp vi Master Danmark med at skabe disse resultater

324+

Leads direkte fra inbound marketing

78%

Stigning i leads til møder

35%

Stigning i leads til kunder

27+

Kunder skabt fra inbound marketing & HubSpot

Master Danmarks udfordring

Med et fokus på digitale værktøjer og en datadrevet tilgang til HR og rekruttering tilbyder Master Danmark faglig rådgivning og professionel sparring. Gennem online testværktøjer styrker Master Danmark kundernes rekruttering, fastholdelse og udvikling af medarbejdere og ledere.

Det var vigtigt for Master Danmark at have samme system, struktur og arbejdstilgang på tværs af afdelinger. Deres største udfordring var at arbejde mere strategisk og få skabt sammenhæng mellem marketing- og salgsaktiviteter.

Vores løsning

Løsningen for Master Danmark blev at gennemtænke en ny strategi i tråd med deres DNA, hvor omdrejningspunktet var inbound marketing og overlevering af potentielle leads fra marketing til salg. Implementering og onboarding af HubSpot CRM har givet synergier og samspil på tværs af marketing og salg, da al data nu er samlet ét sted.

Så udover at arbejdet med website, e-mail marketing, automation flows, annoncer og sociale medier kan tilgås hurtigt gennem HubSpot, er salgsafdelingen samtidig kommet med ombord. Det betyder, at sælgere og konsulenter til enhver tid har indblik i deres eksisterende kunders eller potentielle kunders adfærd og aktiviteter forud for dialogen med dem.

Løsningen opsummeret:

  • Implementering og onboarding af HubSpot CRM, Marketing Pro og Sales Pro
  • Opsætning af strategi og udarbejdelse af relevante KPI’er
  • Rådgivning og eksekvering af månedlige markedsføringsaktiviteter – heriblandt annoncering og leadgenerering.

Resultatet

På kort tid kunne Master Danmark implementere, forstå og arbejde med deres inbound-tiltag. I dag bygger de videre på inbound marketing-tankegangen gennem en strategi, der inddrager alle led i virksomheden, og som skaber værdi for medarbejdere og kunder.

Master Danmark har fået hjælp til at nedbryde den klassiske silotænkning, så de kunne skabe en strategisk sammenhæng mellem marketing og salg på en meningsfuld måde, der fortsat skaber værdi på tværs af hele virksomheden. Det har resulteret i en gentænkning af arbejdsgange og rutiner for både marketing og salg. Master Danmarks brug af HubSpot har gjort det muligt, at ingen leads falder ned mellem to stole, men i stedet proaktivt bliver uddelegeret til de ansvarlige salgskonsulenter. 

Derudover har processen hjulpet med at synliggøre den værdi, virksomhedens marketingaktiviteter bidrager med. Ikke kun i de klassiske bløde, marketingmæssige måltal i form af besøgende, bounce rate, antal leads osv., men som konkrete resultater i form af kunder og vækst på bundlinjen.

Med hjælp fra Itch Marketing har vi fået sat vores inbound marketing i system, og vi kan måle på, hvad der virker, og hvor vi skal justere. Samspillet mellem marketing- og salgsaktiviteter bliver styrket. Det største plus ved Itch er deres evne til at sætte sig i kundens sted og give sparring i øjenhøjde. Det er en ligeværdig dialog, og vi lærer noget sammen i processen. Hjælpen er fleksibel og kan løbende tilrettes, så den altid er relevant og sat i en sammenhæng.
mia-debel.jpg
Mia Debel

Marketingchef

Om Master Danmark

Lokation: Birkerød og Lystrup
Ansatte: 10+
Branche: HR & Rekruttering

Master Danmark har siden 1985 sikret høj kvalitet, sikkerhed og tryghed for virksomheder i hele landet.

Master Danmark er en del af Master Internationel, som er global udbyder af digitale HR-løsninger.

Master tilbyder rådgivning og testværktøjer til datadrevet rekruttering og udvikling af medarbejdere og ledere.

Besøg deres website →

Vil du opleve samme succes?

Lad os tage et møde og se, om vi er den rette partner til at hjælpe dig mod større vækst med inbound marketing. 

Book et møde