HubSpots produktopdateringer - april og maj 2025

6 minutters læsning

Får du det optimale ud af HubSpot?

Med et HubSpot audit hjælper vi dig med at rydde op i dine data, optimere dit nuværende setup og høste lavthængende frugter.

Læs mere om HubSpot audit
HubSpots produktopdateringer
Udgivet: 11. juni 2025
HubSpots produktopdateringer | April og maj 2025 | Itch Marketing
9:20

Det er blevet tid til at tage et kig på nogle af de produktopdateringer, HubSpot har offentliggjort i løbet af april og maj 2025.

Vi har samlet dem alle i en lille oversigt herunder, så du blot kan klikke på den nyhed, du gerne vil læse mere om.

        1. Guided actions hjælper med at holde fokus på målet
        2. Læg mødelinks direkte ind i dine CTA'er
        3. Få din Tone of Voice på plads med et enkelt klik
        4. Få overblik over dine data med farvekodede properties
        5. Gør datahåndteringen lettere med Smart Properties
        6. Markér tickets som “Urgent” og hjælp teamet med at prioritere
        7. Customer Journey Orchestration: Brugervenligt alternativ til workflows, som kan kombinere aktiviteter og reagere på live-data
        8. Kan HubSpots ChatGPT-integration leve op til hypen?

1. Guided actions hjælper med at holde fokus på målet

Nu kan den enkelte sælger spare endnu mere tid eller blot få hjælp og vejledning til det næste oplagte skridt i salgsprocessen direkte i deres eget sales workspace.
Hvad betyder det i praksis?

Når en guided action foreslås, kan sælgeren klikke på den for at starte en række af aktiviteter – som f.eks. at tilføje en ny kontakt til en sequence, foretage et opkald, sende en opfølgningsmail, opdatere en aftale i CRM-systemet osv.

Det er designet til at hjælpe salgsteams med at arbejde mere effektivt og produktivt ved at give kontekst og vejledning til det arbejde, der skal udføres. Det hjælper dermed salgsteams med at holde fokus på deres mål.

Som med de fleste andre AI-features kræver det høj grad af datahygiejne, og at alle handlinger tilføjes i CRM-et. Alt fra opkald, mødenoter, next step osv. bør altså noteres i HubSpot, så systemet har så mange informationer som muligt at basere anbefalingerne på.

Status: Public Beta (Guided Execution of Activities in the Sales Workspace)
Adgang: HubSpot Sales Hub Professional and Enterprise.

HubSpot guided actions

 

 

2. Læg mødelinks direkte ind i dine CTA'er

I stedet for at lede dine besøgende på websitet ind til en landing page, hvor de kan booke et møde, kan du nu tilføje mødebookingen direkte i CTA'en.

Hvad betyder det for dig? 
Når den besøgende klikker på din CTA, åbner mødebookingen direkte op på skærmen. Det betyder, at dine modtagere skal igennem endnu færre steps for at booke et møde med dig, hvilket kan påvirke konverteringsraten. Jo færre forhindringer, jo større chance for, at de besøgende kommer igennem bookingprocessen.

Status: Live
Adgang: Marketing Hub & Content Hub, Starter, Pro og Enterprise

 

 

3. Få din Tone of Voice på plads med et enkelt klik

Det er nu blevet endnu lettere at opdatere din virksomheds brandstemme eller Tone of Voice (ToV) i HubSpot Content Hub. Du indtaster blot dit websites URL, hvorefter HubSpot klarer resten. Der er altså ikke længere behov for at lave skriveprøver eller manuelle indtastninger.

Det kræver selvfølgelig, at indholdet på dit website svarer til den ToV, du ønsker at bruge i dit øvrige marketingmateriale. Men det vil være tilfældet for langt de fleste virksomheder.

Hvordan virker det i praksis?
Når du tilpasser dine værktøjer til indholdsproduktion, kan du nu hente din virksomheds tone of voice direkte fra hjemmesiden. På den måde sørger du for, at dine budskaber i e-mails, landingsider og kampagnetekster er i tråd med det brand, kunderne allerede kender.

Bonusinfo:
Ønsker du at gå skridtet videre, kan du også opdatere din brand identitet i Content Hub. Her kan du også tilføje din Tone of Voice, som AI bruger til at generere tekst på tværs af de forskellige tools i HubSpot. Det er også her, du styrer elementer såsom fonts, logo, farver.

Status: Live
Adgang: Content Hub Pro og Enterprise

 

4. Få overblik over dine data med farvekodede properties

Synes du, det kan være svært at afkode dine data, når du lader blikket falde ned over et bestemt view i HubSpot? Så er der godt nyt til dig. Nu kan du nemlig farvelægge svarmulighederne i dine properties.

Hvad betyder det for dig?
Forestil dig, at du har et overblik over en bestemt gruppe kontakter i dit CRM-system. Det kan f.eks. være en visning med de personer, der har tilmeldt sig et webinar. Måske er det rart for dig hurtigt at kunne afkode hvilke af disse deltagere, der er kunder, og hvem der er potentielle leads. Hvis du giver dine svarmuligheder i properties "Lifecycle stages" kan du nemt afkode, at de grønne kontakter f.eks. er eksisterende kunder, mens dine leads har forskellige andre farver, alt efter hvor de befinder sig på købsrejsen.

Status: Live
Adgang: Tilgængeligt for alle brugere og planer.

property color options

 

5. Gør datahåndteringen lettere med Smart Properties

Med HubSpot Credits kan du nu oprette såkaldte Smart Properties. Det vil sige en slags skræddersyede datafelter, som du kan berige med hjælp fra Breeze AI. Felterne udfyldes uafhængigt af de klassiske kontakt- og virksomhedsdata, så du får altså fuld kontrol og kan fokusere på præcis de informationer, der giver værdi for din forretning.

Du vælger selv, hvor dataene skal komme fra. Det kan f.eks. være fra offentligt tilgængelig information om virksomheden via internettet eller fra et andet felt i dine CRM-data. Når du vælger offentlige data, hentes de automatisk baseret på virksomhedens domænenavn.

Hvordan fungerer det i praksis?
Lad os tage et eksempel: Du uploader en PDF til et specialdesignet filfelt på virksomheden i dit CRM. Du vil gerne gøre det nemt for dit team at få overblik over indholdet i PDF'en, så du opsætter en Smart Property, der genererer et kort resumé af filen i punktform. Når PDF'en uploades, genereres resuméet automatisk. Det er smart!

Status: Public Beta
Adgang: Alle hubs og planer men kræver HubSpot Credits

 

6. Markér tickets som “Urgent” og hjælp teamet med at prioritere

Alarmklokkerne bimler, og serviceteamet bør smide hvad de har i hænderne. En ticket er nemlig markeret med “urgent”, hvilket betyder, at den skal løses hurtigst muligt. 

Hvad betyder det for dig?
Når du håndterer indkommende sager, kan du nu markere hasteopgaverne som Urgent. Det hjælper dit team med at skelne mellem almindelige højprioriteter og de sager, der virkelig brænder. Det betyder, at I kan reagere hurtiggere og sætte ind dér, hvor behovet er størst.

Status: Live
Adgang: Service Hub Pro og Enterprise

 

HubSpot tickets urgent tag

 

7. Customer Journey Orchestration: Brugervenligt alternativ til workflows, som kan kombinere aktiviteter og reagere på live-data

Customer Journey Orchestration er en helt ny funktion i HubSpot, som du kan bruge til at bygge og tilpasse kundeoplevelser på tværs af hele kunderejsen, baseret på aktuelle data og brugeradfærd.

På mange måder minder disse kundeoplevelse om workflows. Men de er nemmere at bygge, og du har større grad af kontrol og mulighed for at personalisere og time dine handlinger. Hvor det for mange virksomheder typisk kræver en teknisk dygtig HubSpot-bruger at få det fulde potentiale ud fa workflows, kan dette værktøj i højere grad bruges af “den almene” HubSpot-bruger. 

Det kan f.eks. bruges af B2B-virksomheder til at udsende forskelligt indhold alt efter, hvilken branche et lead tilhører, og hvilke sider de har besøgt. Eller det kan bruges til at automatisere en tilpasset onboarding-proces baseret på hvilket produkt, en kunde har købt, og hvor meget de har interageret med indholdet undervejs i forløbet.

Et sidste eksempel, jeg vil tage med her, som især er aktuelt for virksomheder, der arbejder aktivit med email marketing, er en “genaktiveringskampagne”. Altså en kampagne, der skal fange kontakternes interesse og genskabe interaktionen med jer. Her kan man bygge en brugeroplevelse, der f.eks. identificerer alle de kontakter, der ikke har åbnet eller læst jeres emails i et bestemt antal dage og automatisk rulle dem ind i kampagnen.

Du kan læse mere om funktionen tilmelde dig beta-versionen her. 

8. Kan HubSpots ChatGPT-integration leve op til hypen?

Hvis du har fulgt med på LinkedIn på det seneste - og du interesserer dig bare en lille smule for HubSpot - er det sikkert ikke gået din næse forbi, at HubSpot netop har præsenteret en integration med ChatGPT, så det nu er muligt at bruge de to systemer i samspil med hinanden.

Humlen i det hele er, at du kan skrive et prompt i ChatGPT og få et svar baseret på de data, du har i dit eget CRM-system. Du bør altså kunne få hjælp af AI til at segmentere dine kontakter, spotte de mest salgsmodne leads på baggrund af aktiviteter eller få en status på din egen performance.

Lyder det for godt til at være sandt? Det er det næsten også - i hvert fald lige nu. Vi har sat vores HubSpot- og AI-ekspert Emil til at teste funktionen, og han er rent ud sagt ikke imponeret.

For det første: Når du skriver dit prompt, tager det 10-20 minutter, før du har et svar. Det er tid, du selv kunne have brugt på at undersøge det i dit CRM - og måske, du endda hurtigere havde fundet et svar. For det andet er det stort set umuligt at lave et prompt, der giver det ønskede output.

Vi tester i øjeblikket selv Claude, som indtil videre leverer nogle bedre resultater. Det skal vi nok fortælle dig meget mere om, når vi er længere i vores testfase.

HubSpot interegration ChatGPT

 

Emner: HubSpot

Få besked ved nye artikler