Guide: Inbound Sales i HubSpot

3 minutters læsning
01. december 2022

Inbound salg (og inbound sales) er tæt forbundet med inbound marketing, der er en strategi, som bruger kvalitetscontent til at tiltrække kunder til virksomheden. Inbound sales-processen skal, når leads er tiltrukket af indholdsformater som blogs, e-bøger, infografik og videoer, sørge for at konvertere de indsamlede leads til kunder. Inbound salg fokuserer på at opbygge relationer med potentielle kunder, før du foretager beslutter sig for at købe. Og HubSpot er et ideelt værktøjt til hele processen.

Sådan får du mest muligt ud af HubSpot Sales Hub

Der er mange funktioner, der gør HubSpot Sales Hub til et værdifuldt værktøj for salgsteams.

HubSpot er en CRM- og marketingplatform. Og HubSpot Sales Hub integreres problemfrit med de andre værktøjer i HubSpot-pakken. Det er en alt-i-én løsning til salgsteams, der ønsker at vækste deres forretning ved at øge leadgenerering, skabe relationer til leads og lukke aftaler.

HubSpot Sales Hub har nogle funktioner, der kan hjælpe dig med at få mere ud af din marketingindsats. En af dem er muligheden for at oprette brugerdefinerede skabeloner til e-mail-kampagner og sequences, hvor du kan spore, hvem der åbnede din e-mail og klikkede på links i den. En anden nyttig funktion er, at du kan spore, hvor mange gange leads har besøgt dit websted eller downloadet indhold fra det. På denne måde ved du, hvilket indhold der faldt bedst ind hos dem, og hvilken type indhold der måske fungerer bedre til din næste kampagne.

Optimér din salgsproces og få succes med HubSpot?

HubSpot-salgsprocessen er opdelt i fire faser:

  1. Find leads (i dit CRM)
  2. Kvalificé - og sortér uinteressante leads fra
  3. Lukning - Ræk ud og luk salget
  4. Eftersalg - Få endnu mere ud af de kunder, I allerede har

Denne proces starter med at generere leads med inbound marketing.

funnel-trafik-leads-salg-2

Sådan strukturer du din salgstragt til inbound salg med HubSpot

En salgstragt er en række trin, dine kunder gennemgår i købsprocessen. Lad os se på, hvordan du strukturerer din salgstragt med HubSpot.

Det første trin i at strukturere en salgstragt med HubSpot er at definere dine kundepersonas. Dette vil hjælpe dig med at forstå, hvilken type indhold de leder efter, og hvilket stadie af købsprocessen de befinder sig i.

Det næste trin er at oprette en leadformular på din hjemmeside eller blog, så besøgende kan angive deres e-mailadresse og abonnere på opdateringer fra dig - eller downloade noget af dit indhold.

Når nogen har abonneret, er det tid til at sende dem en e-mail med indhold, der uddanner dem om dit produkt eller din tjeneste og giver dem en grund til, hvorfor de skal købe det hos dig i stedet for en anden.

Efter at have udsendt "lead nurture e-mails", kan du nu begynde at sende e-mails, der følger op på, hvorvidt I kunne være et interessant match for et samarbejde - eller gribe knoglen og ringe til dem.

I HubSpot kan du opsætte din salgspipeline og derved holder styr på, hvor de forskellige leads er i købsprocessen. Værktøjet et en yderst vigtig feature til at sikre en god arbejdsgang med inbound salg i HubSpot.

Inbound salg i HubSpot

Hvorfor er HubSpot det bedste valg til dine inbound sales og inbound marketing behov?

HubSpot er en marketing- og salgssoftware, der hjælper dig med leadgenerering, leadpleje og konverteringsoptimering. Kort sagt dækker de hele kunderejsen og er et oplagt valg til at opfylde dine inbound behov. Softwaren er designet til at hjælpe dig med at fokusere på det, der betyder mest – at generere leads og konvertere dem til kunder.

Hvordan du kan bruge inbound marketing og til at generere flere leads og vækste

Inbound salg og marketing er ikke kun fokuseret på at lukke salget i slutningen af en leadgenereringskampagne. Inbound marketing-tilgangen giver jer relevante leads og holder dem interesserede ved at give dem værdifuldt indhold.

Der er et par måder, hvorpå du kan bruge inbound marketing og leadgenereringsstrategier til at generere flere leads, der understøtter dine inbound salg i HubSpot og hjælper dig med at skabe og vækst.

Den første er ved at sikre, at du leverer værdidrevet indhold, som dit publikum vil finde nyttigt. Den anden er ved at sørge for, at du har effektive call-to-action-knapper på hver side på dit websted, så de ved, hvilke handling du gerne vil have dem til at udføre på de enkelte sider. Og den tredje måde er ved at bruge annoncer på sociale medier til at nå ud til potentielle kunder og indsamle leads til dit arbejde med inbound marketing og inbound salg i HubSpot.

cta-box-salgspipline-skabelonen

 

Få besked ved nye artikler