Hvad betyder Content Hub for min nuværende HubSpot-løsning?

Morten Staal
skrevet af Morten Staal
5 minutters læsning
16. april 2024
Hvad betyder Content Hub for min nuværende HubSpot-løsning?
8:17

Content Hub kan betyde ændringer for dit HubSpot-abonnement

Hvis du bruger HubSpot, ved du måske allerede, at de har lanceret Content Hub, og at CMS Hub ikke længere findes - i hvert fald ikke i sin oprindelige form. Ringer det ikke lige en klokke hos dig? Så læs vores introduktion til den nye Hub.

Disse ændringer er ikke i småtingsafdelingen, og derfor giver det også anledning til en masse spørgsmål fra alle os med en eksisterende HubSpot-løsning. Lad os kigge nærmere på nogle af dem.

 

Hvad betyder det for min løsning, hvis jeg i forvejen bruger CMS Hub?

Som sådan behøver ændringen ikke have store konsekvenser for din HubSpot-løsning, hvis du ikke ønsker det. Hvis du allerede har CMS Hub (legacy CMS-kunde), fortsætter du med at have adgang til den. Du kan også forny dit abonnement, hvor du vil have adgang til funktionerne fra CMS Hub - men du vil så ikke have adgang til de nye funktioner, der findes i Content Hub.

Hvis du gerne vil have adgang til de nye funktioner, skal du opgradere din løsning til den nye Content Hub. Se priserne på Content Hub.

 

Hvorfor laver HubSpot denne ændring?

Der er flere grunde til, at HubSpot genlancerer CMS Hub som Content Hub. Det korte svar er dog, at ændringen skyldes, at HubSpot nu i endnu højere grad stiller skarpt på kompleksiteten af content marketing ved at tilbyde en alt-i-én-løsning til at optimere både skabelse og styring af content på tværs af hele kunderejsen - og medier. 

HubSpot vil altså hjælpe deres kunder med effektivt at møde det hurtigt skiftende content-landskab, hvor kravene til godt indhold vokser for marketingfolk, så de skal skabe unikt, værdifuldt indhold i høj kvalitet og i flere formater til flere kanaler, samtidig med at det skal håndteres i stor skala.

Som HubSpot selv skriver: 

An all-in-one, AI-powered Content Marketing software that helps marketers create + manage content that fuels the entire customer journey
hubspot ikon
HubSpot

 

Hvad sker der med værktøjerne fra CMS Hub?

Bare rolig, de mange funktioner og værktøjer, du kender og elsker fra CMS Hub, forsvinder naturligvis ikke. I stedet bliver de en del af den nye Content Hub sammen med en stor mængde nye funktioner.

 

Hvad er forskellen på Content Hub og Marketing Hub?

Umiddelbart kan de to nye Hubs lyde meget ens - og der er da også værktøjer, der går på tværs af de to Hubs, eksempelvis formularer, CTA’er, SEO-anbefalinger og website-analyse.

Fra HubSpots side er rationalet, at de to Hubs passer til kernebrugsmønstre for to forskellige behov hos deres kunder. 

Marketing Hub fokuserer primært på leadgenerering, marketing automation og customer relationship management. Det er altså her du blandt andet finder værktøjerne til e-mail- og social medie-marketing, annoncestyring og SEO-værktøjer. Her handler det om at strømline leadgenereringsindsatsen og pleje leads effektivt.

Content Hub, derimod, har en mere generel tilgang til content marketing - i særdeleshed skabelse og styring af content på tværs af kanaler. Derfor bliver blog- og landing page-værktøjerne også rykket fra Marketing Hub over i Content Hub. 

Men ingen grund til panik - flytningen gælder kun for nye kunder, der er kommet til efter d. 3. april. Så hvis du allerede har Marketing Hub, fortsætter du med at have adgang til Blog og Landing Pages, selvom du ikke tilkøber Content Hub.

 

Hvordan integreres Content Hub med de andre Hubs?

Du kan forvente den samme sømløse integration, som du kender fra de andre Hubs. Content Hub bliver helt automatisk integreret med HubSpot CRM, Marketing Hub, Sales Hub og Service Hub.

HubSpot-Ecosystem

 

 

Hvad får jeg ud af at opgradere til Content Hub?

Langt de fleste marketing- og kommunikationsmedarbejdere kender følelsen af at have flere opgaver, end det kan lade sig gøre at nå - særligt hvis opgaverne skal løses ordentligt.

Kort og godt er Content Hub et værktøj, der med AI hjælper dig med både at arbejde mere effektivt og spare tid. Det er for eksempel oplagt at bruge værktøjer som Content Remix til at udvikle forskellige content-formater ud fra et enkelt stykke content, du har udviklet. Noget, der under normale omstændigheder kan være en stor tidsrøver.

De mange timers sparet arbejde er hurtigt med til at gøre investeringen i Content Hub til en god idé. Og så kan du også inkludere den større værdi, du selv kommer til at skabe for virksomheden, når du får muligheden for at bruge din tid på at udvikle initiativer i stedet for på rugbrødsarbejde

 

CMS Hub har indtil nu været med i min bundle - hvad sker der med min pris?

Der sker ikke noget med din pris, da du stadig vil have adgang til CMS Hub gennem din eksisterende bundle, hvor du også kan forny den uden problemer.

 

Får jeg adgang til Content Hub med min eksisterende bundle?

Hvis du vil have adgang til de nye værktøjer i Content Hub, skal du tilkøbe den, hvorefter din pris for CMS Hub vil forsvinde og blive erstattet af Content Hub i stedet.

 

Hvordan udskifter jeg min legacy CMS Hub-løsning med Content Hub?

Hvis du vil af med din status som legacy CMS-kunde og i stedet have Content Hub, er den nemmeste løsning at tage fat i din kontraktmanager, eller gøre det gennem din HubSpot-partner. Har du ikke en af disse, er du velkommen til at række ud til os, og så kan vi hjælpe jer med dialogen med HubSpot.

 

Hvad koster Content Hub?

Ligesom HubSpots andre Hubs kommer Content Hub i forskellige niveauer, der dækker virksomheders forskellige behov.

Hub Pris (starter ved)
Content Hub Starter €15/mdr/seat
Content Hub Professional €441/mdr (3 seats inkluderet i prisen)
Content Hub Enterprise €1.470/mdr (5 seats inkluderet i prisen)


Du kan desuden vælge en ny pakkeløsning, der hedder Marketing+ Bundle. Her bliver Marketing Hub og Content Hub kombineret til en lavere pris, så du får adgang til fordelene fra begge Hubs.

Hub Pris (starter ved)
Content Hub Starter Eksisterer ikke i Marketing+ løsningen
Content Hub Professional €882/mdr 
Content Hub Enterprise €3.730/mdr

 

Men! Og det er et stort men! Hvis du i stedet for en Bundle vælger HubSpots Customer Platform (CRM Suite) får du adgang til samtlige af HubSpots Hubs til en aldeles favorabel pris. Faktisk kan du få samtlige Hubs for (fra) €1062 - altså sølle €180 mere end for kun Marketing og Content Hub. Det er en løsning, vi varmt kan anbefale, og som vi også selv bruger her hos Itch.

 

Hvilke værktøjer er der med i de forskellige niveauer af Content Hub?

Som i alle andre Hubs, får du adgang til flere værktøjer, jo større en pakke, du køber. Helt kort får du adgang til disse værktøjer og funktioner:

I Content Hub Starter får du:

  • AI Content (Topics, blog, billeder)
  • Leadkonverteringsværktøjer (landingsider, CTA’er, formularer)

I Content Hub Professional får du:

  • Alt fra Starter
  • Content Remix
  • Content Embeds
  • Indholdsoptimering og rapportering (brand voice, publikummer, SEO, A/B tests, brugerdefinerede rapporter)

I Content Hub Enterprise får du:

  • Alt fra Starter og Professional
  • Omnichannel content (multisites, multi-memberships)
  • Content Operations (godkendelser, opdelinger)

 

En HubSpot-partner kan hjælpe dig godt i gang

Content Hub er stadig en helt frisk tilføjelse til HubSpots store økosystem, og det er naturligt, der er mange spørgsmål og ubekendte. Som HubSpot Platinum Partner er det vores fornemmeste opgave at kunne rådgive vores kunder, så de får den optimale HubSpot-løsning - ligegyldigt deres behov.

Så hvis du stadig er fyldt med spørgsmål eller behov for at snakke konkret om din virksomhed, er du mere end velkommen til at skrive en e-mail eller booke et møde direkte med mig herunder.

 

 

cta-boks-marketingplan-2024

 

Få besked ved nye artikler