Little Columbine logo
Webshop

Målrettet SEO- og Ads-arbejde skaber stor vækst i salget hos Little Columbine

Webshoppen Little Columbine øgede på blot ni måneder antallet af besøgende på sitet med 23,5% og skabte værdifulde leads gennem vores prioriterede og strategiske arbejde med Facebook og Google Ads, SEO og nyhedsmails.

De første 9 måneder hjalp vi Little Columbine med at skabe disse resultater

23,5%

stigning i trafik til webshoppen

2.009

tilmeldinger til nyhedsmail

350.000

kroners omsætning genereret gennem nyhedsmails

16.346

besøgende via Google Ads

Little Columbines udfordring

Camilla fra Little Columbine havde i forvejen et samarbejde med et SEO-bureau, men effekten af arbejdet kunne ikke mærkes på antallet af besøgende eller et øget salg. Markedet for salg af børne- og kvindetøj er ekstremt konkurrencetungt, og den største udfordring var derfor, at hun ikke blev fundet i mængden af andre shops.

Hun havde ambitioner om en højere omsætning, og derfor skulle der ske noget nyt. Det førte til et samarbejde med os, hvor vi ændrede fokus for hele hendes fremgangsmåde.

Vores løsning

Helt overordnet blev løsningen for Little Columbine, at de fik et setup for den digitale markedsføring, hvor der var fokus på flere dele af kunderejsen.

”Der var flere elementer, der var med til at gøre en stor forskel for Little Columbines forretning. Først og fremmest satte vi hårdt ind på annoncering på både Facebook og Google for hurtigt at nå ud til målgruppen. Derudover opstartede vi deres nyhedsmail og begyndte indsamlingen af leads dertil på webshoppen – noget, der ikke tidligere var blevet prioriteret”, siger Casper Bjerg, der er partner hos Itch Marketing.

SEO-strategien blev efterfølgende ændret drastisk, da vi gennem analyser fik gjort det klart, at fokus skulle ligge på kategorier og brands i stedet for de enkelte produkter, da det ville føre til langt flere visninger hos potentielle kunder.

Sidst, men ikke mindst, fik Little Columbine rådgivning om, hvordan webshoppen bedst kunne opbygges og optimeres for at øge konverteringsraten i forhold til placering af knapper, call-to-action, beskrivelser, kurv, load hastighed og så videre.

Resultatet

Værdien af vores forskellige tiltag blev hurtigt tydelige hos Little Columbine. De første syv måneder af samarbejdet gav en øget omsætning på 350.000 DDK gennem nyhedsmails, som 2.009 personer valgte at tilmelde sig i den samme periode.

Derudover blev webshoppen mere end 26% hurtigere, hvilket blandt andet skyldtes en målrettet indsats med optimering af de mange produktbilleder. Det betød en bedre oplevelse for de besøgende, som derfor blev længere på webshoppen og besøgte langt flere produkter end tidligere.

Om Little Columbine

Lokation: Skive
Ansatte: 1
Branche: B2C webshop

Little Columbine er en B2C webshop, der sælger tøj og accessories til babyer, børn og kvinder. Stifteren Camilla tilbyder sine kunder et håndplukket udvalg af brands i høj kvalitet og med fokus på bæredygtighed og tidløse designs, og der ankommer jævnligt nyheder på shoppen.

Besøg deres website →

Vil du opleve samme succes?

Lad os tage et møde og se, om vi er den rette partner til at hjælpe dig mod større vækst med inbound marketing. 

Book et møde